Aktualności i komunikaty

Aktualności i komunikaty

30.11.2012

Informacja archiwalna

KOMUNIKAT

dla świadczeniodawców realizujących umowy wieloletnie (zawarte na lata 2011-2013 i 2012-2013) w rodzaju: zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środkami pomocniczymi

 

Wnioski aktualizacyjne powinni złożyć świadczeniodawcy, z którymi Pomorski OW NFZ zawarł umowy wieloletnie (na lata 2011-2013 oraz 2012-2013) w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środkami pomocniczymi, spełniający wymagania określone zarządzeniem Nr 58/2009/DSOZ Prezesa NFZ z 29 października 2009 r. w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środkami pomocniczymi(zm. zarządzeniami: Nr 75/2009/DSOZ z 26-11-2009 r., Nr 10/2010/DSOZ z 29-01-2010 r., Nr 7/2011/DSOZ z 11-02-2011 r., Nr 48/2011/DSOZ z 20-09-2011 r., Nr 56/2011/DSOZ z 06-10-2011 r., Nr 93/2011/DSOZ z 19-12-2011, Nr80/2012/DSOZ z 16-11-2012 oraz Nr 59/2012/DSOZ z 10-10-2012).

Pomorski OW NFZ zaprasza świadczeniodawców realizujących ww. umowy do składania wniosków aktualizacyjnych do umów na następny okres rozliczeniowy, tj. od 01 stycznia 2013 roku do 31 grudnia 2013 roku. w następujących zakresach:

  • zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne:  11-13-000031/ZPO/12/2/12.2970.033.09/6
  • zaopatrzenie w środki pomocnicze z wyłączeniem optyki okularowej i protetyki słuchu: 11-13-000032/ZPO/12/2/12.2971.033.09/6
  • zaopatrzenie w zakresie optyki okularowej:  11-13-000033/ZPO/12/2/12.2972.033.09/06
  • zaopatrzenie w zakresie protetyki słuchu:  11-13-000034/ZPO/12/2/12.2973.033.09/6

Wnioski aktualizacyjne należy składać w Delegaturze Pomorskiego OW NFZ w Słupsku – 76-200 Słupsk, ul. Poniatowskiego 4, w terminie

do dnia 10 grudnia 2012 roku do godz. 16.00

(liczy się data wpływu wniosku do Delegatury Pomorskiego OW NFZ w Słupsku).

UWAGA: w przypadku nie złożenia przez świadczeniodawców prawidłowo sporządzonych wniosków aktualizacyjnych do umów na 2013 r. w wyznaczonym terminie bądź terminie wynikającym z wezwania do uzupełnienia braków – świadczenia zrealizowane przez tych świadczeniodawców od 01 stycznia 2013 roku nie będą rozliczane przez Pomorski OW NFZ.

DOKUMANTACJA W ZAKRESIE WNIOSKÓW AKTUALIZACYJNYCH

Dokumentacją niezbędną do aneksowania umów na 2013 rok jest:

  • prawidłowo sporządzony wniosek aktualizacyjny w wersji elektronicznej – plik swd (zapisany na płycie CD) – odrębnie dla każdego zakresu świadczeń;
  • wersja papierowa wniosku (odrębnie dla każdego zakresu świadczeń), która musi być tożsama z wersją elektroniczną. Każda strona papierowej wersji formularza ofertowego musi być opatrzona czytelnym podpisem lub parafą i pieczątką imienną wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do jego reprezentowania;
  • dokumenty i oświadczenia zgodne z zarządzeniem Nr 58/2009/DSOZ Prezesa NFZ z dnia 29-10-2009 r. (zm. zarządzeniem Nr 56/2011/DSOZ z 06-10-2011 r.), tj.:
  • oświadczenie wnioskodawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do zarządzenia;
  • oświadczenie wnioskodawcy o wpisach do rejestrów, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7a do zarządzenia;
  • w przypadku wnioskodawców wykonujących działalność w formie spółki– obowiązujący statut lub kopia umowy spółki, a w przypadku spółki cywilnej – kopia umowy spółki lub wyciąg umowy zawierający postanowienia o zasadach reprezentacji spółki albo uchwałę wspólników spółki cywilnej w przedmiocie zasad reprezentacji spółki lub kopie pełnomocnictw udzielonych przez pozostałych wspólników do prowadzenia spraw spółki wykraczających poza zwykłe czynności;
  • kopia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie przez wnioskodawcę umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej świadczeniodawcy, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej świadczeniodawcy niebędącego podmiotem wykonującym działalność leczniczą, udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 293, Poz. 1728) – tylko w przypadku umów ubezpieczenia OC, które wygasną przed dniem złożenia wniosku aktualizacyjnego.

Polisy wygasające pomiędzy dniem złożenia wniosku a dniem 31 grudnia 2012 r. należy przekazać do POW NFZ niezwłocznie po zawarciu nowych umów OC, a do wniosku o aneksowanie umowy należy dołączyć oświadczenie o kontynuacji ubezpieczenia;

  • kopie umów z podwykonawcami zawierające zastrzeżenie o prawie Funduszu do przeprowadzenia kontroli podwykonawcy na zasadach określonych w ustawie tylko w przypadku dodania od 01-01-2013 nowych podwykonawców, wygaśnięcia wcześniej zawartych umów bądź innych zmian w umowach, np. zmiany adresu, nazwy podwykonawcy itp.;
  • pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy, w szczególności do złożenia wniosku, udzielone przez osobę lub osoby, których prawo do reprezentowania wnioskodawcy wynika z dokumentów przedstawionych wraz z wnioskiem – w przypadku, gdy wnioskodawca jest reprezentowany przez pełnomocnika;
  • kopia dokumentu potwierdzającego rejestrację wnioskodawcy jako wytwórcy wykonującego wyroby medyczne na zamówienie – w przypadku zgłoszenia w załączniku nr 1 do umowy przedmiotów ortopedycznych lub środków pomocniczych wykonywanych na zamówienie.

Ww. dokumentację należy umieścić w kopercie oznaczonej nazwą i adresem świadczeniodawcy, numerem umowy,  zakresami świadczeń i dopiskiem: „Wniosek aktualizacyjny do umowy ZPO na 2013 rok”.

PROGRAM OFERTOWY I MATERIAŁY:

Uwaga– postępowania wymagają programu w najwyższej dostępnej wersji.

  • Instrukcja postępowania dla podmiotów przygotowujących wnioski aktualizacyjne instrukcja 1Bplik do pobrania *doc.

INFORMACJE DODATKOWE:

– Zgodnie z art. 132 ust. 3 ustawy z dnia 27-08-2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, nie można zawrzeć umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej z lekarzem, pielęgniarką, położną, inną osobą wykonującą zawód medyczny lub psychologiem, jeżeli udzielają oni świadczeń opieki zdrowotnej u świadczeniodawcy, który zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej z Funduszem.

Uwaga! Należy wprowadzić odpowiednie kody resortowe zgodnie z Rozporządzeniem MZ z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania.

– Wnioskodawca, biorący udział w postępowaniu, przed podpisaniem aneksu do umowy na 2013 rok, zobowiązany jest do przesłania do POW NFZ, w formie elektronicznej poprzez „Portal Świadczeniodawcy” oraz w formie pisemnej, podpisany przez osoby upoważnione, wniosek w sprawie rachunku bankowego, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia Nr 59/2012/DSOZ Prezesa NFZ z dnia 10-10-2012 r. zmieniającego zarządzenia Prezesa NFZ określające warunki zawierania i realizacji umów w poszczególnych rodzajach świadczeń, wynikających z wejścia w życie przepisów ustawy o działalności leczniczej.

Wniosek stanowi podstawę do wpisania numeru rachunku bankowego świadczeniodawcy do umowy.

O ww. wniosek Fundusz wystąpi w momencie, gdy oferta będzie oceniona pozytywnie, a umowa w statusie umowy kompletnej.

KONTAKT Z POW NFZ W SPRAWIE POSTĘPOWANIA:

Podajemy numery telefonów kontaktowych, przydatne w trakcie przygotowania wniosków:

– informacje dotyczące materiałów szczegółowych

  • (59) 841 04 61

– informacje techniczne dotyczące oprogramowania

  • (58) 751 25 63
  • (58) 751 25 73

Podpisała: Barbara Kawińska, Dyrektor Pomorskiego OW NFZ

data publikacji: 30 listopada 2012 r.