leków
Wystawianie i realizowanie e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie (P1) oraz informacja dla pacjenta
Publikujemy opis procedury awaryjnej "Wystawianie i realizowanie e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie (P1)" - do pobrania plik PDF.
Z opisu procedury awaryjnej/instrukcji, jak wystawiać i realizować e-recepty w sytuacji braku dostępu do systemu e-zdrowie (P1) pracownicy medyczni/aptekarze dowiedzą się m.in.:
- czy w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie (P1), po 8 stycznia 2020 roku będzie można wystawić receptę w postaci papierowej;
- w jakiej postaci pacjent musi przedstawić informację o wystawionej e-recepcie i jakie oświadczenie musi złożyć, aby farmaceuta zrealizował e-receptę;
- w jakim terminie po usunięciu awarii farmaceuta musi wystawić i wysłać Dokument Realizacji Recepty (DRR).
Publikujemy także zestaw wzorców 1-stronicowej informacji dla pacjenta, która umożliwi aptekom wywiązanie się z nowego obowiązku wynikającego z Ogólnych Warunków Umów (apteka jest zobowiązana do umieszczenia w aptece, w widocznym i łatwo dostępnym miejscu informacji dotyczącej zasad realizacji e-recept zgodnej ze wzorem udostępnionym przez NFZ).
Udostępniamy do pobrania:
- Informacja o e-recepcie - plik PDF format A4 kolor,
- Informacja o e-recepcie - plik PDF format A4 czarno-biały,
- Informacja o e-recepcie - plik PDF format A3 kolor,
- Informacja o e-recepcie - plik PDF format A3 czarno-biały.
źródło informacji: Departament Gospodarki Lekami Centrala NFZ
data publikacji: 4 listopada 2019 r.
Licznik odwiedzin: 2534