pacjenta
Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ wznawia pracę sal obsługi klientów
.jpg)
Od 25 maja działają sale obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Można m.in. potwierdzić Profil Zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych lub uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ. Mimo otwarcia sal, nadal namawiamy do zdalnego kontaktu ze swoim oddziałem, np. przez internet.
Sale obsługi klientów w każdym z 16. oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia zostały otwarte w poniedziałek, 25 maja. Powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami.
W pierwszym pacjenci:
- potwierdzą zlecenia na wyroby medyczne
- założą Profil Zaufany
- dobrowolnie się ubezpieczą
- otrzymają podstawowe informacje związane z działalnością NFZ.
Limit osób, które będą mogły przebywać jednocześnie na sali będzie uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Jeśli sala ma 3 stanowiska do obsługi, wówczas maksymalnie tyle samo osób będzie mogło załatwić swoją sprawę w okienku.
Zarówno klientów i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę zostaną wpuszczone wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce. Stanowiska do obsługi klientów będą oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym pacjencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.
Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny na sali.
POMORSKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI
- Sala Obsługi Klientów, Gdańsk ul. Podwale Staromiejskie 69
- Sala Obsługi Klientów, Delegatura POW NFZ, Słupsk ul. Poniatowskiego 4
- Godziny otwarcia 8-16
Ze względów bezpieczeństwa, przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których pacjenci będą mogli zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali.
Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziałach, nadal rekomendujemy kontakt telefoniczny lub e-mailowy. Każdy oddział przygotował praktyczną listę numerów telefonów i adresów e-mail, za pośrednictwem których można załatwić sprawę. Ponadto do dyspozycji są elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości).
WYDAWANIE EUROPEJSKICH KART UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO
- poczta: Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
- e-mail: ekuz@nfz.gov.pl
- faks: 58 32 18 648
- profil zaufany (ePUAP)
WERYFIKACJA STATUSU UBEZPIECZENIA W NFZ
- poczta: Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
- e-mail: biurowss@nfz-gdansk.pl
ZWROT KOSZTÓW LECZENIA POZA GRANICAMI KRAJU
- poczta: Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
WNIOSKI UNIJNE
- poczta: Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
- e-mail: unia@nfz-gdansk.pl
SKŁADANIE SKARG I WNIOSKÓW
- poczta: Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
- e-mail: biurowss@nfz-gdansk.pl
- faks: 58 32 18 648
- profil zaufany (ePUAP)
WNIOSKI O DOSTĘP DO PORTALU PERSONELU I UPRAWNIENIA DO POBIERANIA NUMERÓW RECEPT DLA LEKARZY ORAZ AKTUALIZACJA DANYCH
- poczta tradycyjna lub e-mail: umowy.recepty@nfz-gdansk.pl. W dalszej kolejności należy czekać na kontakt z pracownikiem Funduszu, który udzieli informacji o dalszym trybie postępowania.
POZOSTAŁA KORESPONDENCJA
- poczta: Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
- e-mail: pow@nfz-gdansk.pl
Przywrócenie pełnej działalności sal obsługi klientów będzie uzależnione od aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.
Podpisała: Monika Kasprzyk p.o. Dyrektora Oddziału, Z-ca Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych Pomorskiego OW NFZ
data publikacji: 21 maja 2020 r.
Licznik odwiedzin: 7554