Aktualności i komunikaty

Aktualności i komunikaty

07.11.2011

Informacja archiwalna

 

Wnioski aktualizacyjne powinni złożyć świadczeniodawcy, z którymi Pomorski OW NFZ zawarł umowy wieloletnie (na lata 2010-2012 oraz 2011-2013) w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środkami pomocniczymi, spełniający wymagania określone zarządzeniem Nr 58/2009/DSOZ Prezesa NFZ z 29 października 2009 r. w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środkami pomocniczymi (zm. zarządzeniami: Nr 75/2009/DSOZ z 26-11-2009 r., Nr 10/2010/DSOZ z 29-01-2010 r., Nr 7/2011/DSOZ z 11-02-2011 r., Nr 48/2011/DSOZ z 20-09-2011 r. oraz Nr 56/2011/DSOZ z 06-10-2011 r.).

 

Pomorski OW NFZ zaprasza świadczeniodawców realizujących ww. umowy do składania wniosków aktualizacyjnych do umów na następny okres rozliczeniowy, tj. od 01 stycznia 2012 roku do
31 grudnia 2012 roku. w następujących zakresach:

 

  1. zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne –11-12-000044/ZPO/12/2/12.2970.033.09/6
  2. zaopatrzenie w środki pomocnicze z wyłączeniem optyki okularowej i protetyki słuchu – 11-12-000045/ZPO/12/2/12.2971.033.09/6
  3. zaopatrzenie w zakresie optyki okularowej –11-12-000042/ZPO/12/2/12.2972.033.09/6
  4. zaopatrzenie w zakresie protetyki słuchu – 11-12-000043/ZPO/12/2/12.2973.033.09/6

 

Wnioski aktualizacyjne należy składać w Delegaturze Pomorskiego OW NFZ w Słupsku – 76-200 Słupsk, ul. Poniatowskiego 4, w terminie

do dnia 30 listopada 2011 roku do godz. 16.00

(liczy się data wpływu wniosku do Delegatury Pomorskiego OW NFZ w Słupsku).

 

UWAGA:w przypadku nie złożenia przez świadczeniodawców prawidłowo sporządzonych wniosków aktualizacyjnych do umów na 2012 r. w wyznaczonym terminie bądź terminie wynikającym z wezwania do uzupełnienia braków – świadczenia zrealizowane przez tych świadczeniodawców od 01 stycznia 2012 roku nie będą rozliczane przez Pomorski OW NFZ.

DOKUMANTACJA W ZAKRESIE WNIOSKÓW AKTUALIZACYJNYCH

Dokumentacją niezbędną do aneksowania umów na 2012 rok jest:

  • prawidłowo sporządzony wniosek aktualizacyjny w wersji elektronicznej – plik swd (zapisany na płycie CD) – odrębnie dla każdego zakresu świadczeń;
  • wersja papierowa wniosku (odrębnie dla każdego zakresu świadczeń), która musi być tożsama z wersją elektroniczną. Każda strona papierowej wersji formularza ofertowego musi być opatrzona czytelnym podpisem lub parafą i pieczątką imienną wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do jego reprezentowania;
  • dokumenty i oświadczenia zgodne z zarządzeniem Nr 58/2009/DSOZ Prezesa NFZ z dnia 29-11-2009 r. (zm. zarządzeniem Nr 56/2011/DSOZ z 06-10-2011 r.), tj.:
  • oświadczenie wnioskodawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do zarządzenia (przypominamy, że zgodnie z Zarządzeniem Nr 48/2011/DSOZ Prezesa NFZ z dnia 20-09-2011 r. pkt 7 ww. oświadczenia otrzymał nowe brzmienie);
  • oświadczenie wnioskodawcy o wpisach do rejestrów, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7a do zarządzenia;– plik do pobrania PDF
  • w przypadku wnioskodawców wykonujących działalność w formie spółki– obowiązujący statut lub kopia umowy spółki, a w przypadku spółki cywilnej – kopia umowy spółki lub wyciąg umowy zawierający postanowienia o zasadach reprezentacji spółki albo uchwałę wspólników spółki cywilnej w przedmiocie zasad reprezentacji spółki lub kopie pełnomocnictw udzielonych przez pozostałych wspólników do prowadzenia spraw spółki wykraczających poza zwykłe czynności;
  • kopia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie przez wnioskodawcę umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej świadczeniodawcy, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2007 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej świadczeniodawcy udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2008 r., Nr 3, poz. 10) – tylko w przypadku umów ubezpieczenia OC, które wygasną tuż przed dniem złożenia wniosku aktualizacyjnego.

Polisy wygasające pomiędzy dniem złożenia wniosku a dniem 31 grudnia 2011 r. należy przekazać do POW NFZ niezwłocznie po zawarciu nowych umów OC, a do wniosku o aneksowanie umowy należy dołączyć oświadczenie o kontynuacji ubezpieczenia;

  • kopie umów z podwykonawcami zawierające zastrzeżenie o prawie Funduszu do przeprowadzenia kontroli podwykonawcy na zasadach określonych w ustawie (Uwaga: prosimy zwrócić uwagę, czy w podpisanych umowach z podwykonawcami zawarte jest ww. zastrzeżenie w brzmieniu jw.), – tylko w przypadku dodania od 01-01-2012 nowych podwykonawców, wygaśnięcia wcześniej zawartych umów lub umów zawierających zastrzeżenie o przeprowadzeniu kontroli przez Fundusz w brzmieniu innym niż określa to zarządzenie Nr 56/2011/DSOZ prezesa NFZ;
  • pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy, w szczególności do złożenia wniosku, udzielone przez osobę lub osoby, których prawo do reprezentowania wnioskodawcy wynika z dokumentów przedstawionych wraz z wnioskiem w przypadku, gdy wnioskodawca jest reprezentowany przez pełnomocnika;
  • kopia dokumentu potwierdzającego rejestrację wnioskodawcy jako wytwórcy wykonującego wyroby medyczne na zamówienie, w przypadku zgłoszenia w załączniku nr 1 do umowy przedmiotów ortopedycznych lub środków pomocniczych wykonywanych na zamówienie.

Ww. dokumentację należy umieścić w kopercie oznaczonej nazwą i adresem świadczeniodawcy, numerem umowy,  zakresami świadczeń i dopiskiem: „Wniosek aktualizacyjny do umowy ZPO na 2012 rok”.

PROGRAM OFERTOWY I MATERIAŁY:

Uwaga– postępowania wymagają programu w najwyższej dostępnej wersji

  • Materiały informacyjne na 2012 r. w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środkami pomocniczymi.
  • Instrukcja postępowania dla podmiotów przygotowujących wnioski aktualizacyjne (załącznik 1B) – plik do pobrania.

INFORMACJE DODATKOWE:

USTAWA O DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ

Przypominamy, że od dnia 1 lipca 2011 roku obowiązują przepisy ustawy o działalności leczniczej (Dz. U. z dnia 01.06.2011 r., Nr 112, poz. 654), która zastąpiła dotychczasową ustawę o zakładach opieki zdrowotnej. Przepisy nowej ustawy zmieniły definicję świadczeniodawcy i status prawny większości podmiotów udzielających świadczeń opieki zdrowotnej. Z dniem wejścia w życie ustawy niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej stały się przedsiębiorstwami podmiotów leczniczych i przestały być świadczeniodawcami uprawnionym do samodzielnego złożenia oferty i podpisywania umów z Funduszem. W myśl nowych przepisów podmiotem właściwym do zawarcia umowy jest w tym przypadku podmiot leczniczy, czyli w szczególności:

  • przedsiębiorca w rozumieniu przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej,
  • fundacja,
  • stowarzyszenie,
  • związek wyznaniowy,
  • kościół lub kościelna osoba prawna.

W celu prawidłowego i skutecznego złożenia oferty i zawarcia umowy na rok 2012, konieczna jest aktualizacja danych w portalu świadczeniodawcy, zgodnie z udostępnionym słownikiem podmiotów prowadzących działalność leczniczą. Aktualizacja danych w portalu jest niezbędna także w przypadku umów niewygasających z końcem bieżącego roku.

Zmiany w Portalu NFZ obejmują konieczność uzupełnienia danych dotyczących podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Do danych świadczeniodawców został dodany nowy zakres informacyjny. Dane opisujące podmiot wykonujący działalność leczniczą to:

  • Nazwa
  • NIP
  • REGON
  • Adres siedziby podmiotu
  • Dane kontaktowe (telefon, fax, e-mail)
  • Wskazanie odpowiedniej pozycji ze słownika podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

Dla podmiotów leczniczych nie będących przedsiębiorcą (SPZOZ, jednostki budżetowe) została dodana informacja o podmiocie tworzącym.

UWAGA:uzupełnienie danych w Portalu przez świadczeniodawcę jest warunkiem przygotowania oferty – niemożliwe będzie wygenerowanie profilu do aplikacji ofertowej bez uzupełnienia tych danych.

WNIOSEK W SPRAWIE RACHUNKU BANKOWEGO

Wnioskodawca, biorący udział w postępowaniu, przed podpisaniem aneksu do umowy na 2012 rok, zobowiązany jest do przesłania do POW NFZ, w formie elektronicznej poprzez „Portal Świadczeniodawcy” oraz w formie pisemnej, podpisany przez osoby upoważnione, wniosek w sprawie rachunku bankowego, którego wzór stanowi załącznik nr 10 do zarządzenia. Wniosek stanowi podstawę do wpisania numeru rachunku bankowego świadczeniodawcy do umowy.

KONTAKT Z POW NFZ W SPRAWIE POSTĘPOWANIA:

Podajemy numery telefonów kontaktowych, przydatne w trakcie przygotowania wniosków:

– informacje dotyczące materiałów szczegółowych

  • (59) 840 03 85 wew. 113, 117
  • (59) 841 04 61

– informacje techniczne dotyczące oprogramowania

  • (58) 751 25 63
  • (58) 751 25 73

Podpisała: z up. Małgorzata Paszkowicz, Z-ca Dyrektora ds. Medycznych Pomorskiego OW NFZ

data publikacji: 7 listopada 2011 r.